Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Referent ds. świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego

Jednostka ogłaszająca
Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku ul. Żeromskiego 24 23-213 Zakrzówek
Data ogłoszenia
2020-07-22
Termin składania dokumentów
2020-07-31
Uwagi

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakrzówku
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Referent ds. świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego


Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku, ul. Żeromskiego 24, 23-213 Zakrzówek
Określenie stanowiska:
Referent ds. świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego

I. Wymagania niezbędne:

1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
2. Posiadanie co najmniej wykształcenia średniego.
3. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z praw publicznych.
4. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie, tj. brak skazania prawomocnym wyrokiem Sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Nieposzlakowana opinia.
6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku referenta.
7. Biegła znajomość obsługi komputera oraz znajomość pakietu Office, Excel.
8. Znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa z zakresu:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,
- ustawy z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów wraz
z rozporządzeniami,
- ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci wraz
z rozporządzeniami,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.

II. Wymagania dodatkowe:

1. Preferowane doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji samorządowej oraz znajomość systemów informatycznych do obsługi świadczeń wychowawczych IZYDA oraz funduszu alimentacyjnego NEMEZIS.
2. Kierowanie się zasadami etyki zawodowej, wysoka kultura osobista.
3. Umiejętność pracy w zespole.
4. Umiejętność organizacji czasu pracy.
5. Umiejętność pracy pod presją czasu.
6. Odpowiedzialność, systematyczność i kreatywność w działaniu.
7. Komunikatywność i samodzielność w wykonywaniu pracy.

 

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Obsługa klienta oraz udzielanie informacji z zakresu świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego i programu „Dobry start”.
2. Przyjmowanie, ewidencjowanie, rozpatrywanie wniosków od osób ubiegających się o świadczenia wychowawcze, fundusz alimentacyjny oraz świadczenia z programu „Dobry start” wraz z wymaganymi dokumentami oraz udzielanie pełnych informacji o przysługujących świadczeniach oraz warunkach jakie należy spełnić.
3. Obsługa programu komputerowego, tworzenie bazy danych w zakresie świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego, dłużników alimentacyjnych oraz świadczeń z programu „Dobry start”.
4. Prowadzenie postępowania administracyjnego związanego z wystąpieniem koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
5. Sprawdzanie przedłożonych dokumentów pod względem ich kompletności, prawidłowości wypełniania.
6. Przygotowywanie pism, informacji, postanowień, zaświadczeń i projektów decyzji administracyjnych.
7. Prowadzenie postępowań w zakresie zmiany bądź uchylenia decyzji ostatecznych, zawieszenia postępowania, umorzenia oraz wznowienia postępowania.
8. Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.
9. Przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu.
10. Prowadzenie kompleksowej dokumentacji z zakresu świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego i świadczeń z programu „Dobry start”.
11. Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz prowadzenie postępowań z zakresu egzekucji należności wobec dłużników alimentacyjnych w tym współpraca z komornikami sądowymi, policją, sądem i starostwem powiatowym.
12. Sporządzanie wniosków na zapotrzebowanie finansowe.
13. Sporządzanie list wypłat dla świadczeniobiorców.
14. Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu świadczeń wychowawczych, funduszu alimentacyjnego i świadczeń z programu „Dobry start”.
15. Współpraca i wymiana informacji z innymi instytucjami, jednostkami organizacyjnymi
w zakresie uzyskania informacji niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń
i prawidłowej realizacji zadań.
16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika Ośrodka.

IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

1. Wymiar czasu pracy: niepełnym wymiar czasu pracy – ½ etatu.
2. Umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony.
3. Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku, ul. Żeromskiego 24, 23-213 Zakrzówek.
4. Budynek nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych.
5. Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 – 11.30
6. Praca przy komputerze o charakterze administracyjno – biurowy.

V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:


W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zakrzówku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
VI. Wymagane dokumenty:


1. List motywacyjny.
2. Życiorys (CV) ze szczególnym uwzględnieniem dokładnego przebiegu nauki i stażu pracy.
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia.
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie kandydata.
5. Kopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących posiadany staż pracy.
6. Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych.
7. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych.
8. Oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia. (W przypadku zatrudnienia wymagane będzie dostarczenie zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).
9. Oświadczenie o stanie zdrowia i braku przeciwskazań do wykonywania pracy na danym stanowisku.
10. Oświadczenia kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
11. Klauzula informacyjna dla kandydata według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia.
12. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych tj. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282)”.
Ww. klauzula musi być podpisana przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie.

Podpisanie kopii dokumentów za zgodność z oryginałem dokonuje kandydat. Dokumenty sporządzone przez kandydata powinny być przez niego podpisane.

VII. Termin i miejsce złożenia dokumentów:


Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zakrzówku lub drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Zakrzówku, ul. Żeromskiego 24, 23-213 Zakrzówek z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Referent do spraw świadczeń wychowawczych i funduszu alimentacyjnego” w terminie do 31.07.2020 r. do godz. 15.00 (decyduje data faktycznego wpływu do Ośrodka).


VIII. Inne informacje:


1. Dokumenty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
2. Osoby, które spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego etapu naboru, będą powiadomione telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji.
3. Osoby, których oferty zostaną odrzucone nie będą powiadamiane.
4. Informacje związane z procedurą naboru udzielane będą w dniach i godzinach pracy Ośrodka pod numerem 81 821 50 40.
5. Wskazanie kandydata przez komisję konkursową nie może stanowić podstawy roszczenia
o nawiązanie stosunku pracy na stanowisku Referenta ds. świadczeń wychowawczych
i funduszu alimentacyjnego. Z kandydatem wybranym przez komisję konkursową zostanie nawiązany stosunek pracy na postawie umowy o pracę na czas określony do 6 miesięcy.
6. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakrzówku oraz na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakrzówku.
7. Po przeprowadzeniu naboru dokumenty złożone przez kandydatów można odebrać osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zakrzówku w ciągu 3 miesięcy od zakończenia naboru,
a w przypadku ich nie odebrania po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyniku naboru nastąpi ich komisyjne zniszczenie.


Zakrzówek, dnia 22.07.2020 r.


Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
Angelika Marcinkowska


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sylwester Smyl
Dodano do BIP dnia 23-08-2021 08:23:10